donderdag 4 november 2010

alle ratjes

Een blogje met foto's van alle ratjes die ik heb gehad of nog heb, beginnend bij de eerste:
Reggyh, zag ik in de dierenwinkel en dacht, dat vind ik leuk! Reggyh was ontzettend lief met af en toe een adhd-aanval haha.  Een vriendin van mij kocht haar zus.
 Toen kwam Rise erbij,
Dat was echt lang zoeken! Want ik wilde per sé een ratje met dumbo(flap)-oren.
Uiteindelijk gevonden bij een dierenwinkel (de 8e ofzo waar ik heen ben gegaan)



en na het inslapen van Reggyh (i.v.m. tomor) kwam (r)Uitje erbij als gezeldschap voor Rise,
Ui was erg bang en bleef het liefst lekker in, op of bij de kooi.
Heel af en toe kwam ze zelf spontaan naar me toe. Maar ik accepteerde dat ze zo was, en het was gewoon goed, ze beet nooit en kwam wel altijd haar snoepjes halen.
 
Toen ik Rise moest laten inslapen i.v.m. achterhandverlamming had ik besloten voorlopig geen ratjes meer te nemen. 
Ui was ook al een oudje en is 2 maanden laten overleden aan een ernstige verkoudheid, de antibiotca's hebben helaas niet geholpen.
Overigens is zij tot nog toe de enige die aan een natuurlijke dood is gestorven bij mij.
Kooi, voer etc etc alles weggedaan. 

Ja, en dan loop je door een dierenwinkel en zie je dit snuitje:


Noes was weer verkocht... Ik was echt verliefd!
Dus een andere kooi van zolder gehaald en Reva in huis genomen.
Helaas is Reva eind augustus ingeslapen wegens tumoren.

 Met stom geluk vond ik enige tijd later een enorme kooi, een terenziani moore (3-laags) voor een prikkie bij de krinkloop winkel en zo had Reva haar eigen paleis.

Echter ik vond het er wel een beetje sneu uitzien zo'n enorme kooi en maar 1 meisje dus toen ik ging verhuizen kreeg ik via een vriendin van mij een meisje erbij (zij had haar via via in huis genomen, maar het ging niet werken met de katten en ze wist dat ik nog wel wat ruimte over had!)
En dit in eerste instantie ontzettend angstige meisje heb ik Roti gedoopt.
Roti leeft nog steeds!

Omdat ik nog zeeën van ruimte over had ben ik naar stichting Ratjetoe in Hoofddorp gegaan om te kijken voor nog 2 meisjes erbij.
Daar zaten 2 fantastische dames waar ik gelijk helemaal weg van was!
Ze stonden allebei bekend als moeilijk en Rozijn (heette eerst Paardenbloem) zou ook een bijter zijn, hierdoor zat zij al een half jaar in de opvang! 
Ik was zoiezo ook wel van d'r fantastische snuitje, dus achterlaten kon ik haar niet.
Rozijn heeft nog 3 maanden bij mij mogen leven, waarna ik haar heb moeten inslapen i.v.m. een enorm agressieve tumor. Overigens was ze ontzettend lief! ze knabbelde alleen soms iets te hard aan mn oorlelletjes...
Rupy (voorheen Snoepie) was een dumbo-husky dame, noes <3 husky's.
Dus voor haar viel ik ook als een blok! 
Rupy was ook een jaar oud toen ik haar kreeg en is in februari dit jaar ingeslapen i.v.m. meerdere tumortjes bij haar tepels (jaja, ook ratjes krijgen borstkanker), dus zij heeft iets meer dan een jaar bij me gewoond.
Na het overlijden van Rupy ben ik via marktplaats op zoek gegaan naar een nieuw meisje als vriendinnetje voor Roti en Reva.
Zo ben ik Romy (voorheen Kerstboom) tegengekomen, een angstige flinke bijtende dame met een te korte staart die stiekem ontzettend lief kan zijn! Ze is wel nog moeilijk te hanteren maar bijt mij niet meer.



Na het overlijden van Reva in augustus, kreeg ik Roetsj (voorheen Carly) via een vriendin.
Een lief makkelijk ding dat net zo lief op zichzelf is als dat ze aangehaald wordt.
Ze kan zich makkelijk aanpassen en heeft totaal geen problemen met de andere dames en de andere dames ook niet met haar.


Omdat Roetsj als jonkie tussen 2 oude dames zit, dacht ik, ik haal er nog een heel jong ding bij.
Bij Ratjetoe vandaan, een husky dame van 12 weken. Ze woonde pas kort bij de opvang en stond ook nog niet op de site. Raiza is echt een idioot beest! Ontzettend druk een plaagt de andere dames heel graag.
Haar favoriete spelletje is op een schuine trap staan en net doen of de trap glad is.
Echt een apart ding is het!



En dat was het!








En de ratten en Tommie samen? gaat prima...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

c'est moi

c'est moi